Kvällen som hade allt.

Igår när jag äntligen la mig i sängen 04.00 på morgonen ställde jag mig frågan varför det kommer sig att jag alltid ska ut på krogen och svansa? Men vi har ju kul I lördags hade kvällen verkligen allt! Skratt, gråt, dans, galenskaper, dramatik... you name it!

Idag är jag tröttas. Jag ska gå isäng nu och ingenting har jag hunnit göra. Speciellt inte pluggat. Det är nog det som gör det jobbigast att gå till jobbet varje helg, att jag aldrig hinner komma ikapp i mina studier. För helgen brukar ju va den lediga tid som man får exponera precis som man vill, och en möjlighet att hamna i fas med ny energi inför en ny måndag. Just nu hinner jag aldrig komma i fas, jag hinner aldrig vila och samla kraft, det bara matas på, skola, jobb, skola, jobb.. och det som jag inte hinner med förblir ogjort. Det kan inte fortsätta såhär, så är det bara.  

Jag såg på Ensam Mamma Söker ikväll, sista avsnittet då mammorna gjorde sina slutgiltiga val. Dom är sååå söta. Och så lyckliga, så kära, springandes på små rosa moln. Det är ju så livet ska vara. Där har vi något att sträva efter.


Pillar -Whatever It Takes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0