Betong

...i dubbel bemärkelse!

Här kommer pappa med full utrustning för att borra och montera mina nya möbler. Men blir man lite ledsen när han svettas bakom borrmaskinen och ingenting händer. Betongvägg kallas det. Ska OKs borrar vara bättre? Jag hoppas verkligen att du, pappa, förstår hur mycket jag uppskattar din hjälp och ditt slit!

Påtal om betong så finns det vissa dagar då det känns precis som om man står i betong, som om man gått in i en vägg, kanske instängd, kanske ensam. Men jag ska tala om för dig att du har en vän. Det är otroligt jobbigt att vara vän ibland, att försöka vara positiv, hitta glädje för två, uppmuntra, klura ut sätt som kan få saker att kännas lättare, och detta utan att få någonting tillbaka! Men jag är en vän, och jag finns kvar. Vi kan väl hjälpas åt? Ge och ta?

I två dagar har jag bara gått omkring och kännt mig otroligt nöjd med tillvaron, jag förstår verkligen inte varför?! Det finns så mycket som skulle kunna vara anorlunda. Kanske är det något så enkelt som att solen lyser? Eller att jag är ledig i helgen? Eller att jag fick den där komplimangen på jobbet precis vid rätt tillfälle?
Svaren är få, men jag vet en sak, och det är att när det känns bra ska man passa på att njuta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bättre att vara nöjd med tillvaron än att känna sig nere iallafall =)

2007-04-19 @ 20:57:58
Postat av: Tommy

Jag hade själv en egen lägenghet en gång och min pappa kom och borrade, jag förstår hur det känns. Vill du ha hjälp så finns vi där, annars fixar du nog det mesta själv. Kramar familjen.

2007-05-02 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0