Glad Påsk

Min morgon började verkligen inte på rätt sätt idag. Jag vaknade upp, 7.00, ögonen igensvullna och inser att jag har tvättid mellan 7 och 10. Det är bara att pallra sig ner och sätta igång en tvätt, och innan jag fått lur på vad som är tvättmaskin och vad som är torktumlare och hur maskineriet fungerar har ögonen börjat öppna sig. Upp till lägenheten igen för att käka frukost.

Men istället för att ta tag i dagen och aktivera mig kryper jag isäng igen. mycket dumt. Jag har insett hur otroligt dålig självdiceplin jag har fått på sista tiden.

Ner igen, hämta tvätten. Ingen post idag heller. Tillbaka till sängen ytterligare en gång.

Jag tittar ut genom fönstret och ser hur solen skiner, så jag tänker att det säkerligen blir bättre när jag får cykla till jobbet. Vakna till med lite frisk luft. Jo just det. Det är orkan ute. Bokstavligt talat. Jag har aldrig varit med om dess like, och jag har såklart motvind. Det värsta utav allt är att jag faktiskt blåste av cykeln, och ja, jag skämdes, och ja, mannen som gick förbi trodde säkerligen jag var full.

Helt slut, snorig och fullkomligt tilltufsad kommer jag till jobbet och första kommentaren var klockren; "tjena, hade du motvind eller?" Eh, ja, svarar jag och försöker kamma ner håret lite.

Men när jag återhämtat mig i omklädningsrummet, fått på mig arbetskläder och kommer in i fikarummet kan man ju inte bli gladare när man inser att alla anställda får var sitt påskägg, fyllt med smågodis, som tack för gott arbete. Så himla gulligt. Jag blev glad och mitt ägg är nu tomt. Ännu mera dålig självdiceplin, och lite dåligt samvete. Men min dag blev riktigt bra tillslut. Kanske blir det en bra påsk trots allt.

Och tack Per för att jag fick låna din mössa när jag skulle cykla hem.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, blåste du av cykeln?

2007-04-06 @ 11:25:06
Postat av: Linda

Skrattar fortfarande åt att du blåste av cykeln :P Vad sägs om en uppdatering av livet?

2007-04-10 @ 18:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0