Att älska.

Vissa dagar mår man helt enkelt bara för bra. Idag är en sådan dag, förutom den brutala träningsvärken som har blossat upp i mina ben från gårdagens träningspass. Uh.

Men hur känns det egentligen när man mår bra? Pigg. Lätt i kroppen. Glad i sinnet. Stark och med siktet framåt. Och jag tänker på hur otroligt bra jag har det. Tog en lång skogspromenad imorse och det var verkligen underbart, solen lös, vinden som fick löven att prata, dig vid min sida. Sedan kommer man hem till sin underbara lägenhet. Väljer bland musiken som jag troligtvis inte kan leva utan och tonerna kryper in i hörselgångarna och fastnar som små saknade pusselbitar. Öppnar kylskåpet och ser välfyllda hyllor av färger och smaker. Choklad. Jag är glad över det lilla lyx jag har möjlighet att unna mig i vardagen. Du är nära.

Igår var sådär. Idag är en sån dag då jag inte kan låta bli att älska livet och allt jag har runt omkring mig.



Längtar. Saknar. Drömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0