Beslutsamhet i all ära.

Jag har aldrig varit speciellt bra på att bestämma mig om saker, stora som små, det tar helt enkelt bara tid. Man velar fram och tillbaka. Men jag tror att jag blivit betydligt bättre på just den biten på senare år, det verkar gå hand i hand med en växande självsäkerhet och spontanitet. Man måste våga prova sig fram här i livet, går det så går det.

Jag vet inte riktigt vad som flög i mig igår, men det började med att jag skulle ta reda på ett schema för en eventuell matematikkurs jag kanske ska läsa. Istället hamnar jag bland alla universitetets program och plötsligt har jag tagit ett flertal beslut om min framtid. Bara för att dra ett exempel så hittade jag ett program jag vill läsa. Och naturligtvis, som det brukar vara varje gång man väl bestämt något, så vill man att det ska hända på en gång.

Pirrig i kroppen och med mycket att tänka på igårkväll kunde jag verkligen inte somna. Det dök upp så många möjligheter helt plötsligt som bara var tvungna att tänkas igenom. Min vardag och trötthet vad gäller arbeta känns lite mer spännande när det troligen händer en och annan förändrig redan i höst.


Linda, sluta sola och ge oss en chans!


"Lever i förväntan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0