Brandlarm.

Otroligt bra uppfinning! Idag gick brandlarmet på jobbet och vi var tvungna att be alla kunder att lämna sina saker och utrymma varuhuset. Men varför går inte folk ut på en gång? Varför bekymmrar man sig om vilken plats man har i kön eller vart man ska lägga ifrån sig sina varor när det faktiskt finns en möjlighet att det brinner i byggnaden? Det är som att alla matriella ting, pengar, tid, är viktigare än själva livet!?! Det känns inte riktigt rätt. Nu var det lyckligtvis bara en gräsklippare som stått och gått, och röken i butiken var alltså enbart illaluktande avgaser, men man måste ju utgå ifrån det värsta när ett sådant larm som brandlarmet går.

Jag var hemma ikväll för att låna till mig en av mina föräldrars bilar nu när dom åker utomlands mot varmare breddgrader. Och bland all packning och tvätt ligger en skivstång och en stepbräda på golvet och bara stirrar på mig, viskar i mina öron, lyft mig, trampa på mig... haha. Mamma håller på att sätta ihop ett pump-pass och jag tog naturligtvis tillfälle i akt att känna lite på vikterna. Jag känner mig piggare och mer motiverat att komma igång med träningen än vad jag gjort på hela sommaren. Jag hoppas att jag får vara frisk nu, för en hel sommar utan träning tär på både humör och fysik. Imorrn börjar förhoppningsvis mitt nya friska träningsliv :)




"När dina varma händer kryper längs min rygg, strycker min mage, värmer min själ kan jag inte annat än le."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0