Vad får man för att vara snäll?

Varför ska jag ställa upp för andra när jag inte får någonting tillbaka? Jag trodde det handlade om att ge och ta? När man verkligen försöker att göra sitt bästa för att finnas och hjälpa andra i olika situationer, kan man inte begära att när jag väl behöver en litenliten hjälpande hand kunde få det då? Jag vet att jag är snäll, ibland för snäll, men min förhoppning är ju ändå att mina medmänniskor  visar tacksamhet för det sen. Ibland hoppas man kanske för mycket! Lik förbannat gör man om samma "misstag" om och om igen.

Hade grymt ont i huvudet hela dagen igår. Provade med både alvedon och treo, till och med tre chokladkakor slank ner, men ingenting hände. Men jag tror det satt i nacken, spänning, jag var otroligt stel. Tack för massagen jag fick igår, den gav mig ännu mer huvudvärk då allt släpptes lös men idag känner jag mig mycket mjukare. Vaknade dock upp med feberkänslor så lite alvedon och ett ösregn senare var jag på jobbet igen. Nu är jag visserligen lite piggare, men att jag aldrig kan bli frisk. Jag tar hand om mig själv! Jag måste bara haft en jäkla otur i sommar!

15 dagar kvar till Shreek 3 och 29 dagar kvar till The bourne ultimatum. Intresseklubben antecknar!

Nu ska jag arbeta vidare och försöka att inte längta ihjäl mig efter min, tro de eller ej, andra lediga helg på raken. Otroligt skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0