Fyrverkerikaos.

Herregud vad folk det är som handlar, på självaste nyårsafton. Ska man vara hemma en sån här dag? Promenera i den nykommna snön, prova kläder, förbereda middag, längta efter nästa år? Det är iallafall vad jag hade gjort. Hälften av alla inköp är nog raketer. Jag tycker det känns som bortkastade pengar. Det är över på 1,5 minut och poff har pengarna brunnit upp. Fast samtidigt är det lite mysigt också med alla glada färger på himlen.

Några timmar för tidigt; Gott Nytt År!
Förra nyårsafton önskade jag att det här skulle bli mitt bästa år hittills, att jag skulle få börja om helt från början och att allt bara skulle bli bättre. Jag tror bestämt att min önska slog in. Det har varit ett underbart år, som visserligen har gått alldeles för fort och kanske inte varit helt perfekt på alla plan alla gånger, men jag hoppas att nästa år får fortsätta i samma riktning. Och framförallt att det blir ett friskare år utan hosta och snuva!

Kvällen känns aningen oplanerad och jag har ingen aningen om vad som ska hända, men jag hoppas att det blir kul. Som Jenny sa till mig idag, det blir ändå vad man gör det till! Så med en rosa i handen ska möta kvällen med positiv anda. Känner jag inte så många nu kanske jag känner en fler imorgon.

Hoppas vi ses.

Är det inte lunch snart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0