Skor på rean.

Att börja armbåga sig fram bland klädgalgar och köer till provrum gör att man blir matt i kroppen av bara tanken. Reakläderna är ändå bara hösten och vinterns överblivna och väldigt sällan hittar man något snyggt.

Jag har väldigt länge pratat om ett par nya skor. Mina stövlar har hål i sulan och saknar klack, mina kära favoritskor, helt oersättliga. Så jag bestämde mig för att om jag ska fynda något på rean så var det ett par skor, eller eventuellt ett par jeans. Jag tror att jag varit inne i alla skoaffärer jag kunnat komma på men utan lycka. Alla verkar hitta snygga skor utom jag.
Men vilken lycka. Idag såg jag med mitt högra öga ett par fina skor... nu köpta, vilket fynd! Ena skon, vänstern, är lite trång över tårna medan högerskon är kanske hur skön som helst. Jag hoppas den går ut sig och hänger med mig vartän jag går.

Ikväll ska vi laga god mat. Lax på saltbädd, bakad potatis och romsås. En mysmiddag i vintermörkret.

Kommentarer
Postat av: Linda

var köpte du skorna? jag har också köpt ett par stövlar nämligen, på skopunkten.

2007-12-29 @ 14:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0