Världen är bra liten ibland.

Ibland känns världen bara hur liten som helst. På nått konstigt vänster känner alla varandra. Jag känner nån, som känner henne, som känner honom, som känner hans storebror, som känner en kompis, som i sin tur vet vem hennes mamma är, som känner mig. Jag vet inte, men allt verkar gå runt. Ibland blir man bara så förvånad.

Imorse åkte Jonas iväg på lite ärenden och samtidigt som jag hade bra lust att ringa honom efter en timmas ensamhet så var det otroligt skönt att för en gångs skull få vara hemma själv. När man är van att ha sin egna tid kan man lätt få lite abstinens utan den!

Detta är femte arbetsdagen som jag har stängningen. Jag börjar bli lite less på jobba kväll. Kunderna går ju aldrig hem. Och en sak till alla ni som julhandlar; är man ute i sista minuten är det ganska självklart att det kommer att vara mycket folk och långa köer. Ställ in er på det innan ni åker hemmifrån så slipper vi som ska möta er på vägen drabbas av eran stress och era sura kommentarer. Julen handlar om lugn och harmoni! Två minuters extra väntan kanske inte är heeeela världens undergång. Eller? Ibland undrar man ju!

Jag är iallafall ledig imorgon och jag ska verkligen försöka ta vara på dagen. Kanske basta bort förkylningen? Det vore skönt. En kopp te på stan? Skicka lite julkort och se julkalendern? Jag måste nog börja bygga upp den där julstämmningen som så spårlöst försvann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0