Mer natur tack.

Två dagars ledighet och det känns som om jag haft en riktig långhelg. Jag har verkligen bara njutit i två dagar, och insett att vistas i naturen är som terapi. Hur bra mår man inte av att bara vara ute? Varför gör man inte det istället för att se tv eller sitta vid datorn?
Tagit en cykeltur bara för att slippa komma hem. Suttit på bryggan vid nydala och lyssnat på naturen. Promenerat i solen utan någon som helst stress. Ätit middag på balkongen. Bakat sockerkaka. Ätit glass. Spelat spel. Sett på film. Druckit te. Läst tidningen. Inget märkvärdigt egentligen, och ändå så underbart skönt.
 
Nu sitter jag här hemma i mörkret med ljusen fortfarande brinnande och alldeles levande. Och trots att jag ska upp imorgonbitti för att jobba helg kan jag inte sluta tänka på hur bra det känns inuti. Vet du hur det känns när själen ler? 

I högtalarna ikväll; Nickel Creek - The Lighthouse´s Tale

Jag är glad för din skull!



"Vissa personer lämnar större fotavtryck än andra."


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0