Badstrand.

Igår var det Sveriges nationaldag, så jag hoppas ni skänkte en extra tanke åt Sverige. Flaggorna var hissade och majoriteten av befolkningen var lediga. Inte jag. Hur jobbigt känns det inte då att få höra att kompisarna planerar en dag på stranden?! Bara ordet strand låter ju helt underbart.

Men det blir nog min tur snart, bara 16 arbetsdagar kvar nu! Det närmar sig med stormsteg. Jag hoppas bara att den inte försvinner lika fort som den verkar komma. Semester, lov, ledighet. Alltid är det över på en blinkning. Det gäller att börja njuta redan från första stund.

20 grader i skuggan på min ballkong när jag vaknade imorse. Hur otroligt bra låter de inte? Idag blir det picknick i parken på min nyinköpta och alldeles gräsligt fula picknick filt. Men vad spelar utsidan för roll, det är väl insidan som räknas?




"Du doftar himmel, jag känner mig som jord.
Du utstrålar värme, jag har frost på läpparna.
Du ser så samlad och fokuserad ut, jag är förvirrad."


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag jobbade också igår.
Och det är säkert jättebra väder i stan, i Holmsund blåser det småspik!

2007-06-07 @ 14:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0