Ett hål i centrum.

Det tar på krafterna att shoppa. Man blir alldeles utmattad. Men visst är det kul när man hittar något man vill ha. Nu vill jag bara vara ledig så att jag får använda mina nya plagg och slippa bära tråkiga arbetskläder dagarna i ända. Vi luktade även på parfymer tills näsan kliade. Jag hittade en som doftade sött och sommrigt. Men man skulle haft med sig en kille med bra smak när man köper parfym, så man får lite manligt omdöme på doften. Det kan alltid va bra! 

Framkallade även bilder idag och fort gick det. Jag hann knappt ut genom butiken så fick jag ett sms att mina bilder va klara. Vilken service alltså. Nu är bara det kluriga kvar, nämligen att placera dom i lagom ordning på väggen. Måste nog ta hjälp av någon som får hålla koll medan jag spikar.

Varför gräver dom mitt i centrum precis nu när sommaren börjar? Varför inte vänta till hösten? Eller varför började man inte redan tidigt i våras så kanske det värsta hade varit över nu? Nu är det ett stort hål precis mitt i stan. Cykelparkeringen har flyttats på andra sidan centrum. Man kan knappt ta sig förbi och runt själva bygget gående för att det är trång. Man kan ju undra vad själva tanken med allt detta byggande är? Jag hoppas det blir bra så att det var värt besväret både för byggkillarna och vi stadsbesökare.

Nu lutar det mot en kvällspromenad innan det blir regn. Himlen ser fasligt dyster ut.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kan hjälpa dig att hålla upp medan du spikar ; )

2007-06-12 @ 21:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0