Lyssna här.

Ibland kan det vara svårt att välja här i livet. Stora som små ting. Allt från att välja mellan felix eller findus på Ica till att välja något så stort som vad du ska bli när du blir stor. Jag är en sådan som verkligen inte är bra på att ta beslut. Men ibland måste man, och hur gör man då? Jag försöker lyssna på magkänslan. Känns det bra? Är jag glad? Trivs jag? Vill jag fortsätta? Eller är jag tveksam? Tvivlar jag? Såklart att man tvivlar, det går ju aldrig att vara säker. Aldrig. Har man verkligen valt rätt?

"Ångra hellre något du gjort, än något du inte gjorde!"

Jag läste just det där citatet idag. Kanske är det så man ska tänka. Provar man aldrig så vet man inte vad man går miste om. Kanske blir det en succé, kanske blir det hur bra som helst. Och blir det inte det har jag iallafall försökt, jag har gjort mitt bästa, och om inte annat blivit en erfarenhet rikare. Jag tror iallafall att man inför varje beslut ska gå in med en inställning att det blir bra, det kan blir så mycket bättre än det som är nu. 



En hel dag i solen har satt sina spår. Jag vet inte om BH är rätta plagget att promenera omkring med i centrum, men ja det var varmt. Solen bet sig fast i Sofias axel, tog en tugga, men jag hoppas hon läker fort. Tanken på ett kvällsdopp känndes lockande för några minuter, men det får bli en annan kväll nu när lathet och rädlsa för att frysa ihjäl slog mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

kvällsdopp har jag med funderat på nu när jag varit hemma, men jag tror havet är lite för kallt än.

2007-06-08 @ 13:55:18
Postat av: sofia

jag tror jag har läkt, åtminstone en smula.. ;)

2007-06-08 @ 15:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0