Att må bra.

Vad är hälsa?
Hälsa kan betyda så väldigt mycket. För mig är hälsa att må bra, att trivas med sin livssituation, få vara frisk och hel, ja att man njuter av livet i lugn och ro helt enkelt. Det finns säkert många som håller med mig, men sen finns det andra som kanske ser på hälsa som något fysiskt och som endast kan uppnås med kost och motion. Att leva hälsosamt är ett ständigt samtalsämne idag och visst är det viktigt, men jag tycker att fokus läggs alldeles förmycket på just vikten. Fokus borde inte ligga vid hur många kilo du väger och hur du ska göra för att så snabbt som möjligt bli av med dessa. Fokus borde istället ligga på hur du kan förändra din livsstil och din livssituation långsiktigt för att komma i harmoni med dig själv.

Och vad menar man egentligen med uttrycket "kom i form"? Är det inte så att såfort det står "kom i form" i tidningarna så handlar artikeln om den senaste bantningsmetoden eller den hetaste träningsformen för att snabbast möjligt få en fast och välsvarvad figur? Men måste man verkligen vara vältränad, näst intill elittränad, för att anse sig själv vara i form?
Jag skulle vilja påstå att jag är i form när jag är glad, känner mig pigg och alert, har mycket energi, framåt och positiv. Och visst, delvis får jag denna känslan genom att motionera och äta rätt, men ännu mer handlar om att jag trivs med mig själv och livet.
Men jag vet inte, därför frågar jag er?

Jag tror starkt på att hälsa kommer inifrån! Ta hand om dig och passa på att njuta av livet. Se möjligheterna istället för problemen. Ta vara på det du har istället för att sakna det du inta kan få.

Kommentarer
Postat av: Birg-kenny

Tror inte det är sista säsongen.. kommer en till. Du vet pengagiriga Hollywood ska krama ur den till absolut sista droppen. Men det vore riktigt kul om den fick ett slut i denna.

2007-03-06 @ 10:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0