En bra start på dagen.

Jag är verkligen ingen hurtig morgonmänniska som lyckas ta vara på morgontimmarna med sysslor och motion. Det blir oftast att jag fastnar vid frukostbordet i timmar eller kryper ner under täcket igen, bara en liten stund. Men imorse vaknade jag innan klockan ringde, solen lös och jag kände en otrolig längtan efter vårsol, om man nu kan kalla det så vid den här tiden på året?
Jag lyckades ta mig ut på en härlig morgonpromenad längs älven, inga bilar ute, men jag mötte förvånansvärt många människor som även de njöt av solen, sprang, promenerade.

Kanske har de också, precis som jag, för en gångs skull lyckats sparka sig i ändan och tagit sig ut i vinterkylan? Eller kanske är det en del av deras vardag, en del av deras rutin?

Hur som helst så är morgonpromenader underskattade! Jag mår hur bra som helst, jag har fått min dagliga dos av D-vitamin och plötsligt känns dagen som en möjlighet till att skapa något bra. Nu hoppas jag bara att min självdiciplin är så pass stor att jag lyckas göra de här fler gånger...

...för är det inte så att resten av dagen speglas lite av hur man startar sin morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0