Hockeyderby.

Hockeyderby ikväll var något som jag bara inte kunde motstå. Björklöven, ett lag med sina oändligt många juniorspelare, mötte Skellefteå, som nu hunnit med en och annan elitseriematch. Vad kunde man förvänta sig annat än att lilla löven skulle krossas likt isen i min paraplydrink.

Men trots att jag redan visste detta kunde jag inte motstå att stödja vårt kära hemmalag på bortaplan. Man måste ju få lov att hoppas iallafall. Det blev både en och två öl, eventuellt en för mycket eftersom vissa tydligen skulle jobba klockan 07.00 imorgon. Jag är glad att detta  inte är jag. Vi hade trevligt. Det är vad som räknas. Matchen var tuff, jag kände spänningen genom tvrutan. Det är nått speciellt med derbyn helt enkelt. Lite slagsmål ska det vara, eller hur? Kanske tänjer dommarna lite på gränserna, kanske skärper de sig ytterligare? Kanske är spelarna extra taggade eler bara extremt nervösa? Oavsett vilket så är det helt klart något speciellt med derbyn.

Nu är det nog dags för  mig att förbereda för sömn. Det kommer alltid en morgondag, glöm aldrig det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Uppdatering snart?

2007-03-21 @ 10:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0