Tack för helgen.

Det är konstigt det där. Jag jobbar varannan helg, och det är alltid under jobbhelgerna som allt roligt händer. Jag har iallafall haft en otroligt bra helg i goda vänners sällskap. Tack för helgen. Och ja, Blood diamond var en mycket sevärd film! Det var länge sen jag såg en film som jag faktiskt berördes av, i helgen fick jag chansen. Det var som att kroppen gått på tomgång under en lång tid och efter att ha sett filmen tankats full med känslor. En otroligt härligt känsla även om det är en saligt blandning av positiva och negativa intryck.

Det ända som jag faktiskt kommer att ångra att jag inte gjorde den här helgen är att jag inte fick möjlighet att äta våfflor på självaste våffeldagen. Bagatell, måhända. Men jag hade faktiskt sett fram emot det. Kanske måste jag styra upp en våffelkväll någon kväll, ställa fram våfflejärnet på vardagsrummsbordet, hyra en bra film, och bara grädda våffla på våffla, alldeles frasiga och varma tillsammans med iskall vaniljglass och jordgubbssylt. Visst låter det mysigt?

Kärlek botar människor, både de som ger och de som tar emot. Att ge kärlek kan vara svårt. Att ta emot kärlek kan vara ännu svårare. Men stäng inte ute omvärlden, det är inte alltid de största och mest kostsamma gesterna som betyder mest. En vattendroppe är inte speciellt stor, men tusentals vattendroppar bildar ett helt hav. Du är älskad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0