Helgens bravader.

Helgen har verkligen varit anorlunda kan man säga.

Inför allt som hänt och som jag gjort under helgen har jag haft en negativ och skeptisk inställning där jag hela tiden förväntat mig det sämre. Fråga mig inte varför. Men varje dag har slutat med att jag faktiskt haft jättetrevligt. Då blir man glad. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli hur bra som helst ändå.

I torsdags fick jag änligen utnyttja mitt nyinköpta guldkort med att gå på ett bodypump-pass. Som jag har saknat den träningsformen, och så roligt det var. Jag gick därifrån med ny energi och ett leende på läpparna.

Kulturnatta i fredags. Fjortisarnas fyllenatt. Vi åkte ner för att kolla läget och ta en fika. Av en slump hamnar vi på station där några gamla kompisar ska spela med sitt band. Vilket sammanträffande. En bra spelning och en trevlig kväll. Prövade för övrigt chai-latte för första gången, riktigt gott faktiskt. Prova de nästa gång.

Lördag, regnets dag. Himlen öppnade sig och jag höll på att tvätta. Fick ett sms av mina föräldrar och jag bjöd på kaffe. Och är dom inte sötast som har med sig glass och jordgubbar när dom kommer. Underbart gott.

Idag är det söndag. Helgens sista dag. Så även helgens längsta dag av någon outgrundlig anledning. Idag var det släktkalas då kusin Dennis fyllt 20 år. Utbildad bagare så det var en underbart god tårta som bjöds. Så även smörgåstårta och annat gott. Solen sken och kanske nådde några av solstrålarna mina bleka kinder.

Långledig till veckan så om jag fick önska skiner solen ända fram till helgen. Då ses vi på mariehemsängarna med slagträet i högsta hugg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0