Tacka vet jag trevliga kunder.

Idag är första dagen på hela veckan som jag faktiskt känner mig lite piggare. Fortfarande grymt krasslig i halsen och lite seg i huvudet men jag känner att det finns hopp även för mig. Det passar dessutom alldeles utmärkt att jag får vara ledig imorrn och ta igen lite sömn.

Sen vill jag slå ett slag för "trevliga kunder" idag. Att stå i kassan gör att man dagligen hinner möta en otroligt stor mängd människor. Alla har vi dåliga och bra stunder på dagen, men som kassör kan jag inte välja vilka kunder jag vill möta, och jag kan heller inte säga ifrån eller diskutera när en kund är uppkäftig. Hela tiden är det god min som gäller och försöka att på bästa sätt förklara hur läget ligger till. När jag då får en kunde som skojar lite, försöker förstå hur de ligger till och säger trevlig helg när han lämnar butiken kan jag  ju inte bli annat än på bra humör. Förmågan att förstå att det inte är kassörens fel att vissa produkter är slut verkar vara en sällsynt egenskap. Ett leende kan verkligen påverka en hel dag! Idag gjorde det min!

Lördagkväll och vad händer? Jag vet inte. Jag vet faktiskt inte. Skönt? Ja, kanske? Ensamt? Egentligen inte. Hittar jag på något? Absolut. Vi ses imorrn.



Pssst! Kom hem nu!


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är hemma nuuu ; )

2007-05-05 @ 20:22:10
Postat av: Linda

pssst! vad gör du idag? inget datanördande?

2007-05-06 @ 15:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0