Var är värmen?

Imorse när jag cyklade till jobbet trodde jag aldrig att jag skulle komma fram. Jag var lite sen iväg och hade därför tänkt raska på. Men vägen tog aldrig slut. Jag tror aldrig det varit så långt till jobbet som det var imorse. Men jag hann i god tid, och jag var rejält fuktig.

När jag kom hem efter jobbet var jag rejält blöt istället! Jag var nog inte speciellt snygg i min engångs-poncho som jag så fint försökte skydda mig från regnet med. Den slets av halvvägs. Den tog upp all min fart i utförsbackarna med sitt eviga fladdrande och jag ville ha speeed!

Kan ni förstå det? Det är redan mitten på maj, skitväder, orkanvindar och fortfarande ingen värme! Vad ska det bli av denna sommar egenligen? Blir det ens nån sommar? Jag somblev lottad till att semestra under den första perioden kommer ju få bära vantar och halsduk. Jag är ledsen. Sol, kom till mig. Lys i mitt ansikte. Gör mig glad.

För övrigt hade jag en underbart trevlig helg. Och Harrys var väl kanske inte ungdomens paradis, men nu har jag prövat det åxå. Allt fungerar nog med rätt sällskap skulle jag vilja påstå. För är det inte så, att i slutändan blir det vad man gör det till?

Och för att fortsätta med bra saker så ska jag tala om för er att jag är ledig till helgen och kunde inte längta mer. Hoppas att det åxå blir en lika trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Helgen som kommer blir ännu bättre ; ) Bara det finns något att göra för inga pengar?

2007-05-14 @ 21:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0