Vårjogging.

Jag vet inte om jag varit insnöad eller om det är våren och sommaren som slagit till, men plötsligt känns det som om hela umeå är ute och springer, morgon som kväll. Och såklart blir jag inspirerad. Det ser så härligt och lätt ut när dom springer med lätta långa löpsteg i solskenet. Att springa är annars det värsta jag vet, men imorse hade jag tydligen glömt hur tråkigt och jobbigt jag tycket det är.

Jag bytte om, rustade mig med musik, och jag kände hur det tog emot precis innan jag skulle bege mig ut. Vad har jag gett mig in på? Promenerade första två låtarna. Och sen började helvetet. Jag var helt slutkört innan jag ens hunnit till spåret. Det blev jogging och promenader om vart annat. Av totalt 30 minuter utomhus kanske 10 minuter var i joggande steg. Puh. Men jag måste faktiskt erkänna att trots att det var tungt och att jag inte var ute så länge så är känslan såhär efteråt helt underbar. Det är nog den som kommer att få mig att prova igen. Och kanske går det lite lättare då?

Nu har jag absolut förtjänat en glass på stan i detta underbara väder.

Kommentarer
Postat av: Linda

jogging? vi ska ju köra stavgång snart, måste bara ta hit stavarna :P

2007-05-23 @ 14:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0