Hur högt ska jobbet prioriteras?

Jag får skuldkänslor. Ändå är det inte mitt fel.
Dom ringde från jobbet imorse och Maria ligger hemma sjuk. Jag som enda lediga kassör idag, blir såklart tillfrågad om jag kan jobba. En av mina två ända lediga dagar på två veckor, och hela dagen uppbokad, ändå får jag dåligt samvete när jag säger att jag inte kan komma in och jobba. Jag vet att hela dagen blir ett helvete bara pga att vi blir en man kort!

Kanske får detta dilemma upp ögonen på er. Det går inte att ha ett så tajt schemaupplägg att allt faller pga att en person blir sjuk! Man måste ju kunna vara sjuk en dag, herregud.

Borde jag har struntat i allt för att ställa upp och jobbat? Gaaaahh. Jag ställer alltid upp annars. Suck.

Idag får jag leva med ett lite halvtaskigt samvete när jag åker iväg på mina bestyr.

Kommentarer
Postat av: sofia

om du skulle legat hemma hela dagen, skulle det dåliga samvetet kanske vara lite mer motiverat. men du har ju ditt att stå i, så låt dem slita på jobbet ,)

2007-11-12 @ 11:12:43
Postat av: Linda

Inget dåligt samvete. Du måste få vara ledig ibland också.

2007-11-12 @ 13:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0