Svindyr jacka.

Jag var på stan tidigare i veckan för att hitta ett par nya jeans. Men det första vi gör är att gå in på stadium och av någon outgrundlig anledning slutar det med att jag står och provar skidjackor och lyckas hitta en som är jättesnygg för 3000 kronor. 3000 KRONOR! suck. Mitt dilemma har nu varit att bestämma om den är 3000 kronor-snygg? Hur vet man det. Det är mycket pengar, jag tar mig ju till och med utomlands.

Efter ett litet lån köpte jag jackan och igårkväll beslutade jag mig för att behålla den. Hoppas jag inte ångrar mig för idag åker lapparna troligtvis (är fortfarande inte hundra) av.

Jeans lyckades jag köpa även om det inte fanns exakt min storlek. Jag blir så trött på att det alltid är min storlek som saknas. Vad har jag gjort för fel? Alla säger att "det är snyggt med långa ben" men ni anar inte vilket besvär dom ger mig ibland, tex vid byxshopping.


Måste ju också avslöja att första julskinkan är gratinerad och halft uppäten redan. Har just ätit frukost. Jag skulle inte äta julskinka idag så jag åt mig alldeles för mätt på fil å yoghurt istället. Sen kunde jag ändå inte hålla tassarna borta från skinkan så nu trillar jag snart av stolen. Uh.

Redan torsdag, fredag imorrn. Den här veckan är visserligen inte slut än, men den gick som så fort. 3 dagar kvar, sen får jag vara ledig. Sköna söndag.

Snön virvlar livligt i luften och snart ska jag promenera iväg till jobbet, kanske i min nya jacka?



Jag är glad när du är glad.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du köpte jackan alltså. Härligt.

2007-11-15 @ 17:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0