Vinterfärg.

Det lyser vitt på marken och längtan efter att få springa ut bara växer ock växer desto längre dagen går. Det är så mysigt med snö. Hela morgonen har Kicki kämpat med att julpynta i entrén i butiken och jag börjar nästan känna att det är vinter på riktigt. Granen står klädd och tomten sjunger "Jingle bell" och vickar på rumpan såfort man går förbi. Röda bjällror dinglar i taket och gröna granslingor ringlar sig längsmed taket.

Jag och linda var på stan igår och sökte lite inspiration inför julshoppingen. Kreativiteten flödade och jag fick ett och annat bra julklappstips som jag ska försöka ta vara på. Är det för tidigt att julpynta redan? Längtar efter lite mysig belysning och lite röda färgkluttar i mitt hem. Levande ljus i fönstret eller en julstjärna? Lite nejlikor och clementiner.

Och nu är det även helt klart. Vecka 48 blir en vecka i total ledighet tillsammans med Jonas. Det ska bli otroligt skönt med ett avbrott lagom innan jul. Så nu ska jag jobba häcken av mig i dryga 2,5 veckor framöver. Puh. Jag måste tänka att det är värt mödan! Det ÄR värt mödan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är värt mödan Frida.
Och jag längtar så otroligt till jul.

2007-11-08 @ 21:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0