Att vänta är en evighet.

Jag hatar att vänta. Varför går tiden så sakta när man väntar? Till och med sekunderna blir extra långa. Och visst kan man vänta en eller annan gång, men jag tycker inte jag gör nått annat än att vänta. Hela dagen är en endaste lång väntan. Väntar på att gå till jobbet, väntar på att få lunch, väntar på att få gå hem från jobbet, väntar på tv-program, väntar på imorgon, väntar på helgen, väntar på min lediga vecka, väntar på jul, väntar på besked från universitetet, väntar på att få börja studera.

Många av orden "vänta" skulle faktiskt kunna bytas ut mot ordet "längtar" men innebörden blir ändå densamma, att tidsvisaren tickar i gelé!

Nu minns jag inte exakt vad som stod i mitt horoskop idag, och det spelar väl mindre roll när dom ändå aldrig stämmer, men ibland är det kul att läsa och ibland försöker man på nått sätt koppla ihop det med sitt eget liv. Kanske någonstans att man hittar en koppling som leder till något positivt. Idag var iallafall horoskopet alldeles för bra för att vara sant och stämmde inte alls överrens med mig. Idag har nämligen inte varit min dag. Allt har gått fel, och även om det bara varit små saker så vet du säkert vad man brukar säga; Många bäckar små...

1408 är bioaktuell alldeles nu, men jag kan inte påstå att jag blev speciellt imponerad. Se en annan film om du är biosugen.


Three Days Grace - Wake Up

Kommentarer
Postat av: kii

Du ska inte vänta så hemskt, Lev i nuet och ta vara på ALLA tillfällen, Kram

2007-11-02 @ 13:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0