Glögg och pepparkakor.

Jag vet att det är två månader kvar till jul, och en månad kvar till första advent, men när jag stod där på Ica och hade glöggflaskan i min hand med blicken på pepparkaksförpackningen kunde jag inte låta bli. Så ikväll har jag och Jonas druckit glögg och ätit pepparkakor.

Det måste ha varit något i glöggen för helt plötsligt var det som om orken blåstes ur kroppen och efter 1,5 timmes slöande på sängen med en katalog i handen inser vi att vår biljardkväll av oförklarliga anledningar blivit inställd. En annan gång kanske.

Mörkt är det iallafall ute så nu orkar jag inte vänta längre. Jag ska samla mina sista krafter och göra ett ryck, nu ska ljusslingan bara upp! Balkongen ska få vinterpäls. Lite ljus i tillvaron.



Tänd ett ljus, för dig själv, för någon annan, uppskatta livet lågan ger och känn dig levande.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, jag är avundsjuk.

2007-10-30 @ 22:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0