Is på vattenpölarna.

Hösten gör sig bäst när solen lyser och vinden är stilla. Lugna harmoniska steg under gula och röda löv, solen i ansiktet och is på vattenpölarna. Jag var till och med tvungen att trampa lite på isen för att se om det var på riktigt. Smhi varnar för snöstorm i mellansverige och ja, varför inte. Minusgraderna gör sig tillkänna på mogonkvisen och jag plockar nog fram långkalsongerna och tjocksockarna inför min cykeltur till jobbet imorrn.

Jag längtar verkligen till vintern, av många anledningar, till snön, till kylan, till skidåkning och skoter, till julen, till julskinkan, till alla tända ljusen, till musiken, till pepparkakorna och glöggen, till ledigheten, till clementinernas genombrott, till det nya året, till dom nya krafterna...

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag längtar till våra glögg och pepparkakskvällar varje advent ; )

2007-10-11 @ 22:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0