jul vs. nyår?

Mitt jul och nyårsdilemma är nu inte längre ett dilemma. Idag lämnade jag in önskemål om att få vara ledig runt jul. Känns lite tidigt att tänka på det redan nu, det är fortfarande bara oktober, men bättre att vara ute i god tid. Jag resonerar som så, julen är för mig familjernas mysdag! Det är inte bara jul på julafton, det är jul både dagen före och dagen efter. Tänk att för en gångs skull kunna få vakna upp på julafton och bara vara ledig med sina närmaste, hela dagen.

Nyårsafton är egentligen bara spännande på kvällen när man träffar sina vänner, äter något gott, skrattar tillsammans. Om jag jobbar till klockan 16 så hinner jag ändå ha nyårsafton. Jobbar jag till klockan 14 på julafton hinner jag inte ens hem till Kalle och hans vänner.

Så så får det bli. Hoppas bara att mina önskemål går igenom.

Idag är det bygg-dag för mig. Jag håller på att bygga om min avdelning på jobbet. Så jag står där ensam mellan två hyllor och flyttar grejer. Hänger upp och plockar ner. Vänder och vrider. Bygger ihop och plockar isär. Mindre kontakt med omvärlden än jag är van vid. Skönt på ett sätt, lite ensamt på ett annat. En fördel verkar vara att endast dom trevliga kunderna hittar mig så idag kanske jag slipper bråka. :)

Lunchtime, vilket betyder matlåda som jag så duktigt lagade igårkväll runt 22 tiden. "Klapp på axeln".

Kommentarer
Postat av: Linda

Det var ambitiöst att att göra matlåda 22 på kvällen, skulle jag aldrig palla.

2007-10-23 @ 18:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0