Julhysteri.

Det är fortfarande 2,5 månader kvar till jul, en ganska så lång tid om du frågar mig. Men det hindrar tydligen inte försäljningen av julgrejer att komma igång. Är det alltså nu det börjar? 2 månader av hysteri och stress, julgranskulor, adventsstakar, jultomtar, julklappar, tusentals brutna förpackningar och skräp överallt. Kan vi inte få en lugn och sansad julshopping iår där vi ber snällt och agerar efter logiskt vettigt tänkande? Uh, väntan på julen kommer bli en lång period!

Fast jag får väl erkänna att jag är ju inte sämre själv. Mina tankar har faktiskt börjar sikta sig mot jul emellanåt. Jag försöker dock tona ner dom, visst kan jag känna doften av glöggen och nejlikorna i apelsinen, men som sagt, lite tidigt än!

För att övergå till något helt annat. Ibland känner man sig bara För duktig. Jag syftar på min matlagningsinsats igår. Två otroligt lyckade kyckligrätter lyckades jag få till. Min matlåda idag var som en dröm. Så jag ger mig själv en klapp på axeln. Det lönar sig att ta tag i saker ibland, även om det kan sitta långt inne.

Imorgon smäller det. Takida närmar sig med stormsteg. :) 

Bara 1,5h kvar nu sen får jag gå hem. Håll ut Frida, you can do it!


Och ja, du sakans mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men jul kommer bli mysigt med glögg, pepparkakor och sunes jul. jag längtar!

2007-10-16 @ 15:40:49
Postat av: sofia

vem är det som sakans dig? har du en secret lover som du glömt att berätta om? :O

2007-10-16 @ 21:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0