Nya vinterskor och bowling.

Kravet var att dom skulle vara lurviga inuti och otroligt sköna att gå i. När det blir kallt vill jag inte behöva frysa om tårna eller dra på mig nått onödigt skavsår. Det var två par skor som jag sneglat på genom skyltfönstret. Men jag resonerade som så att jag skulle vänta till nästa månad då ekonomin är lite bättre. Igår följde jag men mamma en sväng ner på stan och jag sa till henne klart och tydligt att; Jag ska inte käpa något!

Och här sitter jag nu med ett av dom två par skorna jag spanat på! Dyrt och inte kan jag bestämma mig om dom duger åt mig heller. Dom ser inte ut som stövlar va? Sköna är dom, förutom att jag har en fot som är lite större än den andra. Det blir lite mer trångt i den skon. Varför kan inte fötterna bara vara helt lika dana? Sluta förstöra.

Igår tyckte jag att vi skulle göra något kul, de är så lätt att vardagskvällarna ser lika dana ut annars så jag bestämde att vi skulle bowla och Jonas tyckte det lät som ett bra förslag. Vi bestämde att vi skulle tävla och eftersom jag vann första omgången förhandlade Jonas till sig en duell där bäst av tre vann. Synd att vi inte hann komma på vad själva priset skulle va för gissa vem som vann? Nä inte Jonas, jag såklart! Jag är bara för bra helt enkelt.

Varför ska allt i nöjesväg kosta så grymt mycke pengar? Visste ni att bowla kostar, om man är ungdom, 120 spänn per person! Rena rånet egentligen. Under hundralappen skulle vara mer acceptabelt tycker jag. Trots detta var parkeringen utanför full och alla banor upptagna så tydligen är bowling mer populärt än jag trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0