Tjänstledigt.

Man blir som isolerad när man jobbar helg, men nu är ännu en arbetshelg över. Och ja, nu har jag offociellt får min tjänstledighetsansökan beviljad så nu är det bara 8 arbetshelger kvar! 21 Januari blir jag alltså student, om jag nu komme rin på min kurs villsäga. Det ska blir otroligt kul att få göra något annat, tillåtas att vara lite fri och kreativ i några månader.

I lördag dukades ost, kex ölkorv och ett glas vin upp. Otroligt trevligt. Men kvällen typ en helt ny vändning runt tio då vi följde med Sofi på en fest nått hus nedaför bara. Visst är det roligt med nya människor, absolut, men det var nog bland det tråkigaste och segaste jag varit med om. Sällskapet var fast beslutna om att bara umgås med sig själv och sin närmaste så vi gick tidigt till krogen.

En helkväll och att jobba på söndagen var kanske något som jag borde ha haft i åtanke, men tankarna springer så lätt iväg när man har roligt. På morgonen tyckte jag att jag var mör och ville bara stanna hemma men jag tror att Jonas kanske behövde det bättre än mig. En hel arbetsdag och 150g choklad senare var jag pigg i kroppen och förmodligen hög på socker och lyckades ta mig iväg en sväng till gymmet. Sönk att röra på sig, kanske för att det  var typ en vecka sen sist? Kanske för att döva mitt dåliga samvete efter all choklad?

Idag är jag ledig och ska precis gå på dejt med Linda, bodypump och premiärlunch på iksus nya restaurang blir spännande.

Resten av dagen ska jag laga lite mat och förhoppningsvis har expo öppet ikväll så jag får kika på lite prylar. :)


Kommentarer
Postat av: Linda

dejten var lyckad iallafall =) kom du dig på expo? och du vet att jag är det bästa partysällskapet :P

2007-10-15 @ 17:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0