Brödbak av en serienörd.

Igår bakade jag äntligen det bröd som jag så länge haft i åtanke. Det är bara så svårt att komma till skott när det kommer till bakning, det tar så lång tid. Först en massa knådning, jäsning, mer knådning, jäsning igen, gräddning och sen måste brödet svalna också som om man inte väntat nog länge redan. Det är synd, för nygräddat bröd med smör, ost och ett glas mjölk är svårtslaget! Jag måste säga att mitt bröd blev riktigt gott, men frågan är om man någonsin kommer baka lika goda bröd som mamma?! Och inte nog med brödbakandet så lyckades jag tillredan en god fläskfilé i samma veva.

Serienörd kommer jag att bli också. Jag har redan börjat kolla igenom alla Greys Anatomi avsnitt och snart är Prison Break igång åxå. Sedan fick jag höra att Heros var någonting jag skulle se, samtidigt ligger serien 24 och väntar på Jonas dator. Jag har ju det jag gör helt enkelt! Höstmörker i all ära, jag kurar ihop mig i soffan...



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ska börja se Grey's ikväll.
Och så började ju desperate igår, det kan man ju inte missa!
Och jag har med hört att Heroes ska vara bra.

2007-09-19 @ 17:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0