Glädjande.

Jag stog i kassan och hade precis sagt till min kollega hur otroligt less och trött jag kände mig, jag slog mig ner på pinnen bakom mig och hoppades på att få sitta i någon minut innan nästa kund kom. Men så dyker han upp, tittar på oss båda och frågar vem av dessa söta flickor han ska gå till. Kom till mig sa jag. Jag drog in hans varor tills den sista varan kom, en godispåse.
Den här är inte från våran butik, sa jag lite funderamt sådär. Det är väl ändå rätt uppenbart att skruvdragare och kompressorer är mer våran typ av varor. Men han sa bara att den var till mig. Jaha, tack sa jag. Förvånad och givetvis glad. Han berättade lite om sitt liv och vi önskade varandra en trevlig dag. Det känns kanske inte som en normal grej att göra, köpa godispåsar till okända människor sådär. Men han glädjer nog många med sin positiva anda och sin generositet.

Synd bara att snälla gester inte ger en mer konstant uppiggande effekt än just för stunden. Två bitar smörgåstårta, tvåalvedon och en ask läkerol ska nu ta mig genom denna kväll. Jag kan inte riktigt förstå att det är påväg mot fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vad snällt!
och smörgåstårta, jag vill med ha det =)

2007-09-28 @ 21:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0