Home sweet home...

Känslan av att vara hemma är för mig en otroligt underbar känsla just nu! Känslan av att komma hem, kanske efter en dag på jobbet som idag, är nästan ännu bättre.
"Borta bra men hemma bäst" är nog ett underskattat uttryck, speciellt om man trivs!

Sedan måste jag säga att jag älskar Jonas högtalare. Musik har helt plötsligt blivit MUSIK på riktigt. Här har man gått omkring och lyssnat genom två skränande datorhögtalare och trodde att livet var frid och fröjd. Jag kommer att bli en kränsen ljudkännare hädanefter.

Musiken ger rysningar längs ryggraden, och varje ton frambringar olika känslor. Olika toner sammankopplade till gamla minnen. Jag minns tillbaka. Jag känner känslan. Musik är kopplat till humör. Är jag glad? Är jag ledsen? Är jag i harmoni? Leker livet?

Blodpudding och lingonsylt, here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0