Höst och ännu en arbetshelg.

Jag avundas er som idag får börja på universitetet, studera, träffa lite nya människor. Det är så typiskt att man inte kunde bestämma sig i tid. Hur ska jag orka vänta ett helt år på nästa möjlighet? Det kommer inte att gå. Som sagt, när man väl har bestämt sig ska det hända på en gång!

Och hösten är verkligen här. Men det känns som i tidigaste laget att plocka fram vinterjackan även om det ibland verkar vara den ända utvägen. Vantar kommer att bli min nästa investering! Nu ska jag sitta och vänta på att löven blir gula och röda för att sedan sakta men säkert, ett efter ett, trilla av sin plats, och träden blir kala, gren för gren. Världen blir först mer och mer färgglad för att sedan blir gråare och gråare, kallare och kallare. Tekokaren kommer att gå varm och tjocksockarna blir ett obligatoriskt klädesplagg. Det har redan blivit mörkare och mörkare om kvällarna, levande ljus är återigen tillåtet och man har en utmärkt anledning till allt fler myskvällar i soffan. Film. En kram eller två.

Det känns otroligt skönt att få vara ledig idag. Jag har jobbat helg i helgen, och det har gått förvånansvärt bra. Jag har kommit på mig själv att det är på helgen som det går som lättast att jobba. Kanske beror det på lite kortare dagar. Kanske beror det på mindre personal, mer kunder och mindre tid att räkna minuterna till dess att man får gå hem. Eller kanske beror det på att det alltid händer något spännande och helt galet. Jag vet inte. Igår började jag dagen med att sätta igång inbrottslarmet, så nu kommer jag aldrig glömma hur man larmar av iallafall! Det som är synd är att man bara har helg var 12:e dag! När ska man hinna umgås?

Kommentarer
Postat av: Linda

jag avundas också oss som får börja på univeritetet och träffa en massa folk, även om det känns lite drygt så här i början..

2007-09-03 @ 14:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0