Tillbaka till skolbänken.

Idag har jag varit på utbildning i Skellefteå. Det känndes precis som om tiden spolats tillbaka typ 7-8 år, som att vara tillbaka på högstadiet bakom skolbänken. Anteckningsblock och penna. Redovisning och läxförhör. Hua. Och inte mindes jag att man blev så slut i både kroppen och huvudet av att bara sitta ner en hel dag!

Fullproppad med både nytt och gamlat, och otroligt mätt efter en tre rätters lunchbuffé, otroligt gott, skulle man dessutom spendera två timmar i ett hårt bussäte hela vägen hem.

Det var kul att få göra något annat en arbetsdag för omväxlings skull. Ibland kan det behövas något som bryter av vardagen, den som nu allt för ofta känns alldeles för grå. Men det blir bättre, jag vet.

Imorgon blir det sovmorgon för min del, att kliva upp 05.45 gör att kroppen skriker efter sömn och vila. Kanske träna lite. Kanske läsa en bok. Kanske ta en fika på stan.

Nattinatt!



Du har gjort ett perfekt avstamp i min själ,
jag hoppas du sätter världsrekord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0