50års fest och ny frisyr.

I helgen brakade det loss. I Lördags närmare bestämt. 50års fest för pappa hemma i huset i Sävar. Med första vinglaset klockan 3 kunde man nästan ana att festen skulle vara som värst och i full gång då klockan inte ens slagit 9. Köket förvandlades till dansgolv och vardagsrummet fylldes av folk med tjattrande munnar och en duskussion om hur många magar kossan har. Lövmagen, mjölkmagen, komagen... duskussionen kom inte längre än så.

Alla var glada och berusade och jag tycker vi hade det riktigt roligt. Fick dessuomt höra mer än en gång att jag och Jonas hade "äktenskapstycke".
"Jaha" sa jag som aldrig hört ordet förut. Men det var tydligen då man var väldigt lika och passade bra ihop. Alltid roligt att höra, men frågan är vad en person som aldrig sett oss tillsammans tidigare och fram för allt aldrig träffat Jonas vet om den saken, egentligen? Det får helt enkelt tiden utvisa för ska man gå och tänka på sånt där kommer man nog alldeles säkert att köra fast.

Idag blev det iallafall av, håret fick en vårstädning. Underbart. Jag ringde imorse och jag är otroligt tacksam att jag rymdes på deras schema idag för nu var jag less. Tänk att man kan känna sig så mycket piggare ock fräschare bara av att renovera lite uppe på huvudet.

Låt solen fortsätta stråla.

Kommentarer
Postat av: sofia

alla vet att kon har fyra magar!
vad har du gjort med håret? .)

2008-04-21 @ 19:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0