Andas ut, varvar ner.

Imorgon är det valborg och då ska jag fira mina kommande 5 dagar i ledighet. Det har jag förtjänat.
Inatt har jag inte sovit speciellt bra, knappt något alls om jag ska vara riktigt ärlig. Och imorsen när jag tillslut beslutat att det var tillåtet att kliva upp, 07.00, kände jag en fruktansvärd nervositet. Jag mådde nästan lite illa.

Allt detta pga en tenta. Vad är det som är fel? Jag brukar aldrig vara nervös inför prov, det är ju bara gå dit och skriva det man kan. Inget mer med det. Ändå har jag drömt formler och BNP, vaknat och kännt osäkerhet.

Jag kan inte komma på någon annan anledning än att förra tentan måste ha skakat om mig rejält, och nu vågar jag inte lita på mitt eget kunnande helt och fullt.
Jag skrev iallafall tentan och jag tror jag klarade den. Så varför all nervositet?

När jag kom hem var jag iallafall helt slut. Så efter att jag fått i mig lite lunch och vilat ögonen ett par minuter och känt lite på den friska luften tror jag att jag äntligen kan bli människa igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0