Cykelpremiär trots idioti.

Nu är det verkligen vår, för idag tog jag och Jonas årets första cykeltur, till OKQ8 för att pumpa däcken. Det var hur härligt som helst. Tror dock att jag tappat cykelkonditionen jag aldrig hade för det var till och med lite jobbigt i benen.

Vi låste ihop våra cyklar i cykelförrådet i höstas med två cykellås, och där har dom stått, tillsammans, hela långa vintern och bara väntat.
Efter middagen idag gick vi ner för att göra cykelpremiär och vad är det jag ser...? Jo, någon, ursäkta ordvalet, Idiot, har försökt att sno någon av våra cyklar då mitt lås är avknipsat. Vad tänkte han/hon med?

Cyklarna var låsta med ett vajerlås och ett hårt mopedlås typ, och dessutom hade jag låst min cykel med det vanliga cykellåset också. Inte nog med det så stod våra cyklar längs inne i hörnet i cykelförrådet. Hur resonerar folk egentligen? Han/hon måste ju verkligen ha letat sig en utmaning om man ger sig på 3 lås, längt inne i ett cykelförråd, för att man behöver en cykel. Eller såg personen kanske inte 3 lås? Blind"styre" säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Har du haft en bra dag idag? :)

2008-04-17 @ 19:32:24
URL: http://assmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0