Födelsedag och partykväll.

Jonas födelsedag blev en fullspäckad dag som började med att jag "sjöng" (iallafall första raden) för honom med paket och tårta på sängen. Tror att vi hann besöka alla butiker i stan inklusive Ica och Apoteket. Dessutom i all sinnesförvirring gjorde jag bort mig och la ifrån mig mina vantar på en butik någonstans i stan. Jag minns inte var och fick därefter frysa om händerna resten av dagen. Så onödigt, och jag skämms! Speciellt eftersom Linda precis berättade när hon glömde sin börs i kassan på affären och vi konstaterade att sånt får man bara inte göra.

Linda ska förresten försöka hjälpa mig att uppdatera min blogg-layout så småning om, det ser jag fram emot.

Kvällen fortsatte sedan med att jag lagade god mat, vi öppnade en flaska vin och kvällen slutade på Corona. Kunde konstatera att alla party-people på krogen bara blir galnare och galnare efter alla konstiga danser och tokiga människor igår. Det var en trevlig kväll och jag sov som ett barn hela natten.

Idag blir det familjekalas. Borde det inte vara så när man fyller år att man ska bli bjuden på tårta istället för att man själv ska behöva ställa sig och baka? Det har blivit någon miss i traditionerna där tror jag. Vi hade inga ägg hemma så jag fick börja dagen med att traska iväg till affären i regnet imorse. Hoppas dagen slutar bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0