Nyheter för sånna som är dålig på eller inte kan läsa vore bra.

Ibland önskar jag att jag var mer insatt i vad som pågår i världen och i vårt land. Skattefusk, ekonomisk kris, flicka försvunnen och här sitter jag och vet ingenting mer än att dagens serie var jävligt rolig!
Nä, okej. Så farligt är det kanske inte, men jag önskar att det var helt tvärtom, att jag hade koll och att jag älskade läsning!

"Visst läste ni tidningen idag?" var vad våran lärare frågar samtidigt som hon slänger fram en OH från dagens nyheter idag.
Jo jag läste tidningen, tyckte jag. Dock inte dagens nyheter, och kanske lite mer på nöjessidorna är på allt annat.
"Minns ni, visst läste ni, om när Argentina hade sin stora ekonomiska kris för några år sedan?" var hennes nästa fråga i en diskussion om BNP.
 Va? Nä? Visste jag ens att tidningen fanns för 5 år sedan? Haha. Alla nickar och jag blundar.

Kanske måste jag som blivande ekonom ta tag i mitt liv, kanske surfa in på DNs ekonomisida, kanske faktiskt börja engagera mig i mitt lärande för livet. Det är kul att kunna och veta saker, det är bara lite jobbigt att just läsa. Jag är dålig på att läsa. Kan inte nyheterna komma på tal-cd varje morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0