Sol och vårkänslor botar det mesta.

Imorse fanns inte tid över för några extra utsvävningar. Fruktansvärd uppvakning då väckarklockan ringde och jag fortfarande var jättetrött, och ett pressat schema då jag istället för min 5 minuters promenad till skolan skulle pallra mig iväg till ÖP för att skriva dugga. Sängen och disken blev ett senare problem, jag försökte istället lägga energi på att få ögonen att vakna och hjärnan att skrapa ihop kunskapen jag skulle komma att behöva på duggan.

Men alla problem, all stress, och all nervositet var som bortblåst när jag klev ut genom dörren och kände solen värma mina kinder. Jag njöt hela vägen till ÖP, skrev duggan, och nu känns livet genast mycket lättare.

Helgen som bestod av födelsedags fest, arbete och personalfest blev lyckad. Tänk att folk man jobbar med varje dag (iallafall förut) kan kännas så anorlunda med civila kläder. God mat, heta samtal och massa lekar slutade med en sväng på krogen. Tävlingarna var tydligen valda så att man skulle få göra den gren där dom trodde man var sämst. Jag fick skruva ihop en cykel. Lätt som en plätt. Dom har tydligen inte förstått att jag har en teknisk sida också, jag kan bygga, speciellt ikeamöbler. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0