Beachvollyboll

I veckan är det beachvolly på torget i stan. Jag fullkomligt älskar beach och såg fram emot att spendera min lediga dag på läktaren. Jag och Linda promenerade ner på stan mitt på dagen då de gråa tjocka molnen fortfarande varvades av solglimtar här och där, gjorde lite ärenden, käpte en latte och bänkade oss framför planen.
Det var faktiskt förvånansvärt många som samlats runt planen med tanke på det ostadiga vädret, och jag tror att 90% av publiken åt mjukglass. Inte vi. Istället gick vi till lättas sponsorhärna och fick varsin påse med diverse ätbart, tex bröd, smör, äpple, nån fruktdryck och lite godis. Helt okej.
Det är betydligt roligare att kolla på herrernas matcher, av någon konstig anledning, så när det blev damernas tur och solen försvann tog vi bussen hem. Det lagen som vi hejade på förlorade ju ändå bara.

Nu är det matlagning för fulla muggar. Det verkar dessvärre som att allt jag tänkt använda är slut. Måste nog bli bättre på att skriva upp när saker och ting tar slut så jag slipper stå utan när det väl är dags.

Ringde förresten Fora imorse också och fick prata med en trevlig kille efter ett antal stunder i telefonkö. Men nu vet jag iallafall vem som förvaltar mina pensionspengar och att dom fortfarande är kvar. Framtiden är säkrad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0