Oj vad jag inte

Oj vad jag inte är sugen på alkohol och fest just nu. Det känns som en bäver har dött i käften på mig och jag trånar efter tandborsten. Fyra dagars festande och nu är kroppen nedbruten och skör. Avsaknaden av riktig sömn gör mina ögon svullna och hjärnan seg, och magen lever sitt eget liv.
Igår var avslutningakvällen för den här nollningsveckan med Norrländsk afton på krogenkrogen, och det var grisigt. Inte trodde jag att vi kunde vara så stökiga. Alla i rutiga skjortor, en del med stövlar, andra pälsmössa, en skidutrustning, en katt, en älg och massor med andra norrländska utklädnader. Kvällen slutade på corona efter en del velande och övertygande, men jag är nöjd. Kroppen är nöjd.
Och helt otroligt, men jag som alltid har obligatorisk huvudvärk efter en festkväll känner ingenting i huvudet efter fyra. Kroppen kanske har vant sig?!

Nu blir det inte en droppe förren fredag. Då är det sittning och klädkoden var visst cocktail, vilket tydligen innebär att jag måste köpa mig en klänning. Jag som inte äger en endaste lite klänning, jag som aldrig använder klänning, hur ska det gå? Hur ska den se ut? Var ska jag leta? Måste jag kanske ha passande skor också!? Hoppas mamma kan hjälpa mig.

Nu ska jag fortsätta min slitna slapparsöndag som innebär vila vila vila, lite godis och kanske en film. Imorgon börjar ju allvaret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0