Solsken och vinjakt.

Solen sken, jackan fick pulas ner i väskan och där satt vi mitt på stan med årets troligtvis sista mjukglass. Det kändes nästan som sommar all over again, och tänk om den kunde börja om, vilken lycka det hade varit. Och medan vi satt där och njöt tickade klockan och självklart hade den passerat 15.00 när vi kom på att det hade varit gott med en flaska vin till maten.
Det hade varit så gott att vi tillslut bestämde oss för att ringa Jonas föräldrar och fråga om dom hade en flaska över att bjuda på eller låna ut eller what ever ni vill kalla det. Ingen hemma, inget svar på mobilen, så karln drog iväg med extra nycklarna och vi fick vårat vin. Snopen skulle dom bli med alla missade samtal sen, för en försvunnen flaska vin.

Hur som helst så tog den flaskan slut, och vi cyklade upp till Mariestrand för mera mingel. Verkligen trevligt och suget på att åka utomlansd minskade inte när den ene tillbringat närmare året på resande fot och den andra precis kommit hem från 3 veckors luffande. Men vår tid kommer. Jag måste verkligen spara pengar.
Det blev ingen vända på stan utan cykeln rullade raka vägen hem senare på kvällen. Ibland kan det räcka så, varför måste alla på krogen jämt? Vart är sällskapsdrickandet? Småpratandet? Sällskapsspelen? Mer sånt tycker jag.

Nu sitter jag här och väntar på tvättid klockan sju, en akutbokning blev det. Men det är väl det som söndagar är till för, tvätta, städa eller äta godis och vara bara allmänt lat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0