Upprop, faddrar

Upprop, faddrar, rundvandring, en del kända ansikten men absolut mest okända. Alla verkar vara nerifrån, sööööderut ifrån. Det är faktiskt lite tråkigt av vara från Umeå sånna här gånger. Folk frågar var man kommer ifrån och när man säger att man är härifrån är man inte intressant, då vet man allt redan, kan allt, hittar till allt, känner igen alla. Eller det verkar vara det folk tror, men det är fel. Jag är lika ny som alla andra.

Faddrarna är iallafall hur sköna som helst, även om inte klasskamtarerna hörs lika mycket. Killarna i min grupp sa inte ett pip. Men det är första dagen och med lite alko i kroppen kanske dom blossar upp.
Ikväll är det lära-känna-mingel och efter mitt besök på systemet borde jag klara mig iallafall till helgen. Det blev mycket på schemat nu. Ska laga ma och tagga som attan. Hoppas det finns en och annan trevlig själ att utbyta lite ord med. Det verkar förresten som om jag har halva klassen på liljansberget. Alla samlas vi här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0