Utflykt.

Ibland är det bara kul att göra någonting anorlunda på sin lediga dag så därför bestämde jag att det skulle bli en utflykt. Skellefteå är inte stort, och stan är verkligen inte märkvärdig, men jag och Sofia packade in oss i bilen igår med inställningen att vi skulle tok-shoppa. En dag i skellefteå alltså.
Jag lyckades i och för sig hitta en tröja som gjorde mig kär, helt underbar, men i övrigt blev det inte mycket pengar spenderat. Inga jeans och inga linnen trots otaliga vändor förbi carlings.
Vi fikade, vilket var tokmysigt, drack te, spanade in skellefteåborna som för övrigt klädde sig väldigt konstigt. Sofias teori var att det berodde på att det fanns så dåliga butiker. Kanske.
Lite besvikna och aningen trötta åkte vi sedan tillbaka till kära umeå. Hemma är som ändå alltid bäst i slutändan.

Idag är det åter jobb som gäller. I veckan har jag jobbat varannan dag och till min förvåning går veckan otroligt fort med varannan dag ledig. Det är ju redan helg, och kvällen spenderas med middag och ett glas vin på umedalen såfort klockan slår 18. Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0