Fika och akutklippning

Sista arbetsdagen igår, så från och med idag återtar jag titeln som studerande. Lite pirrigt, en del oro, men mest roligt. Dagen började med att jag fick åka till jobbet för att hämta min mobil som jag så fin glömde igårkväll. Typiskt. Ni anar inte hur handikappad man blir utan den, omedvetet beroende kanske, men ingen klocka, ingen väckarklocka, ingen kalender, ingen kontaktbarhet och 3 missade samtal och ett sms hade jag. Konstigt att man är som populärast när man inte har möjlighet att svara.

Fikade med Linda idag, borde verkligen styra upp det oftare. Nästa gång ska jag bjuda in mig till henne på film och thé kanske? Du bor ju så nära, hur låter det? Tjejkväll?
Sedan hade jag akutbokat en klipptid som jag fick rusa till. Det slog mig igår att skolan börjar imorgon och mitt hår behöver renoveras, genast, så det blev som det blev. Nu är det klippt, nu är luggen tillbaka och det känns bra. Annars, lite kortare än jag hade tänkt men okej, det brukar gå att slita håret på plats när jag får fixa till det själv.

Mamma och pappa åker utomland ikväll, lillebror har redan varit där en vecka, och här sitter jag hemma i regnet. Jag är en aning avensjuk såklart men jag hoppas dom får det underbart. Nästa gång kanske det är min tur. Jag ska iallafall skjussa till flyget ikväll och sedan blir det att invänta starten imorgon.


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så välkommen!

2008-08-26 @ 15:32:31
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0