Årets julkalender

Nu sitter jag bänkad framför  svt1. Julkalendrarna är som inte riktigt i samma klass som dom var när jag var liten. Det kan ju ha att göra med att jag blivit lite äldre, kanske, eller så är dom helt enkelt inte lika roliga. Sunes jul är ju fortfarande en vinnande favorit.

Årets kalender verkar handla om att dom ska hitta tomten. Dom vet inte var han bor, och inte hur han ser ut, men dom vet att han finns. Spännande.

Påtal om jul så var det en i min klass som hade med sig en hel (alltså oöppnad köpt påse) påse med lussekatter till tentan i förmiddags. Jag log så gott inombords, för den tanken skulle aldrig ha slagit mig. Men dom är ju riskigt goda så varför inte? Tänk om jag hade kommit med ett paket pepparkakor och någon annan med glögg. Vilket julkalas vi skulle ha haft!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0